FANDOM

Co sprawia, że czujesz się jak w domu? Ciepło i rodzinna atmosfera – wyidealizowana wersja amerykańskiego marzenia? Miłość i akceptacja, a może poczucie bezpieczeństwa... albo nic z tych rzeczy. To miejsce, w którym zamordowano kapitana drużyny footballowej, albo zapuszczony schowek pod wydeptanymi schodami, gdzie jesteś tylko ty, myszy i pająki.Jughead Jones, Rozdział siódmy: Samotność

Forsythe Pendleton „Jughead” Jones III – najstarszy syn szeryfa FP Jonesa i Glayds Jones, a także starszy bratem Jellybean Jones. Bohater nie miał łatwego życia. Po wielu zawodach związanych z przestępczym życiem ojca, doszło również do sytuacji, w której chciał przeprowadzić się do swojej matki. Ta niestety mu odmówiła, a bohater musiał przenieść się do Liceum Southside. Dodatkowo ojciec bohatera – mimo, że oczyszczono go z zarzutów – ma na swoim koncie kilka przestępstw i posiedział jeszcze w więzieniu. Bohater nie wyjawił policji i prokuraturze nazwisk osób powiązanych z kryminalnym środowiskiem Southside Serpents. Za tę lojalność Jughead otrzymał od przestępczego światka kurtkę, która jest symbolem przynależności do tej organizacji.

Jughead od nieznanego roku życia mieszka tylko z ojcem, ponieważ jego matka i siostra wyprowadziły się z powodu problemów z alkoholem FP.

Chłopak w roku 2015 zaczął uczęszczać do Liceum Riverdale, gdzie był prześladowany m.in. z powodu swojego imienia (Jughead w dosłownym tłumaczeniu oznacza "Dzbanogłowy" lub "Kretyn"). Jednak kiedy był na drugim roku jego ojciec został aresztowany, a chłopak przeniesiony do Liceum Southside. Z powodu bezpieczeństwa Jughead był zmuszony do dołączenia do gangu Southside Serpents. Podczas pobytu w opanowanym przez narkotyki liceum chłopak zaprzyjaznił się z Toni Topaz i razem z nią założył gazetkę szkolną Red and Black, gdzie był redaktorem, a dziewczyna fotografem. Opiekunem gazetki był nauczyciel języka angielskiego, Robertem Phillipsem, aż do jego aresztowania.

Obecnie mieszka w przyczepie ojca, zamiast mieszkać ze swoimi przybranymi rodzicami. Jak powiedział Betty Cooper, mieszkając w przyczepie ojca i jeżdżąc na jego motorze czuje, że jest zawsze z nim bez względu na wszystko.

Wczesne życie Edytuj

Jughead Jones urodził się 2 pazdziernika 2001 roku, najprawdopodobniej w Riverdale. Jego ojciec zafundował mu ciężkie przeżycia. Jughead musiał opiekować się matką i młodszą siostrą, czego dowiadujemy się z rozmowy pomiędzy ojcem, a synem. Dorastał wraz z Archiem i Betty, lecz nie miał łatwego dzieciństwa. Jego ojciec, FP Jones – były lider Southside Serpents pracował wtedy w Andrews Construction, z której został wyrzucony za kradzież. To doprowadziło do pogorszenia się sytuacji rodzinnej Jugheada, gdyż ojciec zaczął pić, a matka wraz z dziesięcioletnią siostrą odeszły i mieszkają z dziadkami. Jughead zamieszkał w kabinie projekcyjnej w kinie objazdowym, nie chcąc patrzeć codziennie na warunki domowe, które stworzył FP.

Będąc młodzieńcem uczęszczającym do szkoły podstawowej, Jughead bawił się zapałkami i przypadkowo podpalił budynek. Przez tą sytuację wylądował w zakładzie dla młodocianych przestępców. Na domiar złego chłopak przez całą swoją edukację w podstawówce był rutynowo prześladowany przez kolegów. W liceum rolę tę przejęła drużyna footballowa.

Pierwszy rok w liceum Edytuj

Na pierwszym roku nauki Jughead przyjaznił się z Archim, który był jednocześnie jego jedynym przyjacielem. Jednak ich kontakt pogorszył się, ponieważ Archie dołączył do drużyny footballowej i zdobył nowych przyjaciół, którzy nie akceptowali Jugheada.

Jughead pewnego dnia przyłapał Archiego z nauczycielką muzyki, Geraldine Grundy, z którą ten miał romans. Jughead poszedł po szkole do jego domu i próbował przemówić mu do rozsądku. Jego przyjaciel jednak uparcie twierdził, że kocha nauczycielkę i nie zerwie z nią romansu. Chłopcy pokłócili się i zerwali przyjazń, jednak pózniej się pogodzili, a Jugg starał się pomagać Archiemu.

Podczas pierwszego roku Jughead przybliżył się też do Betty Cooper, która pózniej została jego dziewczyną.

Podczas roku szkolnego 2015-2016 Jughead prowadził artykuł o śmierci Jasona Blossoma, w którym starał się rozwiązać tą zagadkę, co pózniej z pomocą przyjaciół mu się udaje.

Jughead udał się na bal szkolny razem ze swoją dziewczyną Betty. Dowiedział się wtedy, że jego tata został aresztowany w sprawie śmierci Jasona Bloosoma. Jughead domyślił się, że ojciec przeczytał jego artykuł tylko po to, aby upewnić się, że go w nim nie ma. Chłopak był załamany i nie mówiąc nic nikomu zadzwonił do swojej mamy, Glayds Jones z pytaniem, czy nie mógłby się do niej przeprowadzić. Mama jednak odmówiła, a załamany chłopak postanowił spędzić ten wieczór w barze Pop's Chock'lit Shoppe, gdzie znajdują go przyjaciele. Jednak to nie koniec problemów, bo chłopak dowiaduje się, że będzie musiał przeprowadzić się do rodziny zastępczej.

Drugi rok w liceum Edytuj

Wygląd Edytuj

Jughead jest szczupłym, młodym chłopakiem o wzroście ok. 180 cm. Ma krótkie, czarne włosy oraz niebiesko-zielone oczy. Najczęściej nosi zwykłe koszulki i ciemne spodnie. Często zakłada również czarną, skórzaną kurtkę gangu Southside Serpents lub zwykłe dżinsowe odzienia.

Charakterystycznym elementem wyglądu Jughead'a jest materiałowa, szara czapka, przypominająca koronę.

Chłopak miał tatuaż na ramieniu symbolizujący jego przynależność do Serpents, który został wycięty wraz z kawałkiem skóry przez Penny Peabody. W późniejszych odcinkach jednak Jughead posiada swój tatuaż na lewym ramieniu.

Osobowość Edytuj

Jughead jest bardzo tajemniczy. Jego przebiegłość w połączeniu z cynicznym i ironicznym humorem sprawiają, że potrafi wyjść z każdej trudnej sytuacji, a dzięki swojej spostrzegawczości, patrzy na sekrety Riverdale z punktu widzenia innego, niż pozostali. Nie przykuwa uwagi do rzeczy, które go nie interesują, ale kładzie wszelkie starania na rzeczy, które sprawiają mu radość, jak było to z kinem objazdowym. Jughead jest lojalny, nawet dla tych, którzy przyczynili się do skrzywdzenia jego osoby. Jako wieloletni przyjaciel Archiego był gotowy pomóc mu w tak trudnej sytuacji, jaką była dla niego związek z nauczycielką i bycie świadkiem zabójstwa Jasona. Nawet w momentach załamania, kiedy przyjaciele się od niego odwracają, Jones nie pozwala aby jego bliscy cierpieli i zajmuje się nimi „z ukrycia”.

Relacje Edytuj

Archie Edytuj

Archie i Jughead przyjaźnili się już od dzieciństwa. w dniu 4 lipca mieli wyruszyć w podróż ale Archie wbrał panią Geraldine Grundy z którą miał romans. Po tym Jughead pokłócił się z Archie i zerwał z nim przyjaźń.

Jednak pewnego dnia Jughead spotkał się w nim w barze Chock'lita gdzie ten szukał Betty, pogodził się z nim i znów został jego najlepszym przyjacielem.

Veronica Lodge Edytuj

Veronica to dziewczyna która dołączyła do paczki Jughead'a Archiego i Betty. Samego Jughead'a i Veronice łączą relacje koleżeńskie. W 2 sezonie w 14 odcinku pocałowali się

Sezon 1 Edytuj

Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jughead jest narratorem serialu.
  • Jughead urodził się 2 października 2001 roku.
  • Jughead był prześladowany w szkołach z powodu swojego imienia.
  • Jughead w wolnym tłumaczeniu znaczy "Dzbanogłowy" lub ''kretyn''.
  • Jughead pracuje nad opowieścią opartą na tajemniczym zniknięciu Jasona Blossoma i książce w której opisuje kolejne zbrodnie Black Hooda.
  • Czapka Jugheada oparta jest na jego koronie z komiksów Archie Comics.

Galeria Edytuj

Pliki promocyjne Edytuj

Sceny Edytuj

Zobacz też Edytuj